До Європи перші статуетки доставили 1508 року з Китаю. Минуло 200 років, і указом Августа Сильного від 23.02.1710 р. ґрунтувалася перша Мануфактура – виробництво справжньої порцеляни.

Етапи розвитку Мейсенської порцелянової мануфактури

Розвиток мануфактури “Meissen” не дарма поділяють на етапи. Кожен із цих періодів цікавий своїми відкриттями – яскравими, такими, що запам’ятовуються.

Перший період – беттгерівський: з 1709 по 1719 роки

Беттгеру вдалося отримати фарфор, який за своїми властивостями і якістю нагадує китайську. Ця подія сталася 28.03.1709 року. Вироби при легкому простукуванні видавали чистий брязкіт, витримували високі температури.

Почали випускати посуд, дотримуючись:

  • китайської тематики;
  • сюжетів простого сільського життя (пасторалі);
  • зображення побутових сцен.
  • корпусами годинника;
  • сервізами;
  • столовими приладами;
  • письмовим інструментом;
  • туалетним приладдям.

Беттгер помер у 1719 році, з його смертю завершився цей період виготовлення Мейсенського порцеляни.

Другий період – мальовничий: з 1720 по 1770 роки

З 1720 керівником стає художник Йоганн Грегор Герольд. З його приходом удосконалилися технології виготовлення фарб, покращилася якість порцелянової маси.

Асортимент почав поповнюватися:

  • корпусами годинника;
  • сервізами;
  • столовими приладами;
  • письмовим інструментом;
  • туалетним приладдям.

Вироби розписували зображення тварин, драконів, птахів, квіткових орнаментів.

Третій період – скульптурний: з 1730 по 1770 роки

З приходом талановитого скульптора Йоганна Кендлера підприємство почало спеціалізуватися на випуску барельєфів та скульптур. Тепер створювалися цілі серії та складні композиції.

Четвертий період – відродження: починаючи з XX століття

На початку минулого століття на підприємстві почали експериментувати із різними стилями. Скульптор Пауль Шойріх доклав багато зусиль, щоб відродити мануфактуру. Композиція “Російський балет” стає найяскравішим прикладом його таланту.

Клеймо: як відрізняють мейсенську порцеляну

Від підробок продукцію убезпечили за допомогою особливого тавра – схрещених мечів (елементів із герба Саксонії). Знак почав з’являтися на виробах з 1722, наносився він вручну. Навіть тепер ця емблема продовжує використовуватись, хоча зображення мечів за довгий період неодноразово змінювалося.

Знаменита Мануфактура “Meissen” продовжує працювати, причому успішно. Мануфактура “Meissen” залишає за собою право вважатися колискою європейської порцеляни.